[vc_row][vc_column width=“1/3″][us_single_image image=“11872″ align=“center“ lightbox=“1″ animate=“fade“ animate_delay=““][/vc_column][vc_column width=“2/3″][vc_column_text]Restaurace Carino se nachází na Husově náměstí v Berouně a je dalším důkazem toho, že kvalitní gastronomie v Čechách stále nevymřela. Tato úžasná restaurace s jasně defiovanými cíli si u nás objednala Mystery shopping hlavně za účelem zdokonalení principů, které již v restauraci fungují. Chtěli znát náš názor a přinést do své restaurace přidanou hodnotou. Také chtěli vědět z profesionálního hlediska ohodnotit svůj tým zaměstnanců. Musíme říct, že jsme byli mile překvapeni kvalitou, ale prostor pro zlepšení jsme také objevili.[/vc_column_text][vc_column_text]
Rezervace byla příjemná
Telefonická rezervace proběhla ukázkově. Číšník představil sebe i restauraci přívětivým hlasem, přijal rezervaci a s poděkováním se rozloučil. Nutno říct, že toto je velmi důležitá věc, a málokde tomu tak je.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row bg_type=“bg_color“ bg_color_value=“#ea7f3b“][vc_column][vc_column_text]
Co můžete očekávat za jídlo
[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=“1/3″][us_single_image image=“11876″ lightbox=“1″][/vc_column][vc_column width=“1/3″][us_single_image image=“11877″ lightbox=“1″][/vc_column][vc_column width=“1/3″][us_single_image image=“11878″ lightbox=“1″][/vc_column][/vc_row][vc_row bg_type=“bg_color“ bg_color_value=“#ea7f3b“][vc_column][vc_column_text]
Zápis z Mystery shoppingu
[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]
17:55 Příchod do restaurace
[/vc_column_text][/vc_column][vc_column width=“1/3″][vc_column_text]Již zvenku je vidět, že restaurace je čistá, a že se o ni někdo stará. Číšníci nás přivítali s úsměvem a nabídli připravený rezervovaný stůl s možností výběru jiného. Jídelní lístek dal číšník sice první dámě, což je chvályhodné a správné, ale položil ho na stůl zavřený.[/vc_column_text][/vc_column][vc_column width=“1/3″][vc_column_text]Doporučuji podávat hostům menu otevřené, přímo do ruky a s očním kontaktem. Dále doporučuji doplnit ústní nabídku o:
- denní specialitu
- pokrm, který zbyl z poledního menu
[/vc_column_text][/vc_column][vc_column width=“1/3″][/vc_column][/vc_row][vc_row bg_type=“bg_color“ bg_color_value=“#ededed“][vc_column][vc_column_text]
18:05 Objednávka
[/vc_column_text][/vc_column][vc_column width=“1/3″][vc_column_text]
- Po přívětivém přivítání jsem objednal:
- Tataráček z lososa / Filet z lososa
- Grilované krevety / Houbové risotto
- Tiramisu / Crepes Caramel – neúčtováno
- Sauvignon blanc Horse Valley – neúčtováno
[/vc_column_text][/vc_column][vc_column width=“1/3″][vc_column_text]Objednávka proběhla v pořádku.[/vc_column_text][/vc_column][vc_column width=“1/3″][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]
18:15 Servis předkrmů
Hodnocení jednotlivých chodů je označeno kladně nebo záporně pomocí znamének +/-.
[/vc_column_text][/vc_column][vc_column width=“1/3″][vc_column_text]
-
Krevety
- + odstřívkované krevety
- + nepřepečené a dobře vychucené
- +/- salát ochucený, ale neočistěný
Tataráček z lososa
- – neurazí / nenadchne
- – slabá prezentace – nevzhledné
- – chuťově hodně průměrné
Doporučuji sehnat všechny možné recepty na tataráček z lososa a vymazlit ten, který budete vařit vy.
[/vc_column_text][/vc_column][vc_column width=“1/3″][vc_column_text]
Steak z lososa
- + losos nebyl přepečený a přitom krásně opečená kůže
- – steak bych prezentoval tou krásně opečenou kůži vzhůru
- + toto jídlo bylo perfektní (lehce chyběla sůl)
Houbové risotto
- + velmi milé překvapení!
- + perfektně zpracované suroviny, trochu přesolené
[/vc_column_text][/vc_column][vc_column width=“1/3″][vc_column_text]
Tiramisu
- – piškoty strávily v kávě málo času
- – málo Amaretta – nevýrazné
Crepes Caramel
- – přechucené, méně je někdy více
Tento dezert bych úplně vypustil a vymyslel lepší.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row bg_type=“bg_color“ bg_color_value=“#ea7f3b“][vc_column][vc_column_text]
Shrnutí analýzy stavu restaurace
[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]
Design
- + Již z venku vypadá provozovna velmi pěkně a dá se očekávat, že se uvnitř bude odehrávat opravdová gastronomie.
- + Interiér na první pohled připomíná spíše kavárnu než restauraci, ale to ve finále není nic proti ničemu. Vše čisté, jednoduché a útulné.
- – Pokud si přejete mít na stolech založené cukřenky, tak by měly být každé ráno doplněny, aby bylo vidět, že se u vás pečuje naprosto o každý detail. Navrhuji spíše zakládat cukr až s objednávkou kávy nebo čaje.
- – Oba jsme se pozastavili nad výškou stolů. Nebyla nám příjemná jeho nestandardně vysoká deska.
Kuchyně
- Kuchaři rozhodně vědí, co dělají. Menu má koncept, hlavu i patu, suroviny jsou dobře zpracovávány a moderně prezentovány. Jídla ještě ale potřebují „vymazlit“, aby kuchaři neusnuli na vavřínech. Doporučuji více sledovat aktuální trendy v moderní gastronomii.
- Chce to více sebevzdělávání! Číst, číst, číst a chtít být lepší, nabízet dokonalé produkty a zvyšovat tak status restauraci i sobě, jakožto kuchaři, který reprezentuje.
Servis
- Byl jsem mile překvapen kvalitou servisu, jelikož oba číšníci, kteří nás obsluhovali byli skutečně číšníci a ne pinglové. Toto beru jako základní rozlišení personálu a předpoklad k úspěchu.
- Pingl je člověk, který chodí do práce pouze z nutnosti výdělku, odnést objednané lidem, kteří ho „otravují“, sem tam si něco „uloupnout“, nadávat, když nedostane dýško a nijak se nerozvíjet.
- Číšník je člověk, který samozřejmě také pracuje pro peníze, ale především ho obor baví, je komunikativní a má zájem být lepší a lepší, poskytovat co možná nejlepší služby.
- Oba typy se poznají již během prvních pohledů a pár vět. Servis v této restauraci je bezesporu nadstandardní, ale určitě je co zlepšovat.
- Servis první vždy dámě musí být standardem (pokud se nejedná o prezentaci vína. Toto zde nebyl problém, až na servírování předkrmů. Tehdy se číšník zeptal, kdo má jaký předkrm, a já jsem se schválně přihlásil k jídlu, které mi bylo blíže. Čekal jsem, jestli si číšník zvedne status tím, že i přesto naservíruje předkrm první dámě. Nestalo se tak. Uznávám, že to byl chyták, ale přesně na takovýchto případech může číšník podtrhnout svou profesionalitu.
- Výběr a prezentace vína. Nechal jsem si doporučit víno a číšník přiznal, že není úplně znalý a že mi na víno zavolá kolegu. Toto byl určitě zbytečný krok. I když číšník absolutně nezná vína a netuší, jak chutnají, tak musí mít připravených pár tipů pro pohotové doporučení. To samé platí i s nabídkou jídel, tu ale mají číšníci restaurace Carino v malíku.
- Do vinného listu doporučuji zařadit i lepší – dražší lahve, aby si vybrala i vyšší sorta klientů.
- Víno jsme dostali poměrně teplé. Buď byla láhev v přihrádce na červené víno, nebo byla ve vinotéce jen krátce, nevím. S touto skutečností musí číšník dobře naložit a hosta upozornit nebo jiný způsobem dosáhnout spokojenosti hosta.
- Prezentace vína byla jedním slovem „tragická“ a úplně zbytečně to restauraci snižuje status. Zde je obrovský prostor pro zlepšování a nastavení standardu!
- Překvapilo mě, že číšníci prostírají v rukavičkách, což už se dnes nevidí. Zvyšuje to status restaurace! Dokonce byly příbory skutečně čisté, takže to nebylo jen „na oko“, ale spolupráce pomocné síly, která příbory leští, a servisu, který kontroluje její práci, opravdu funguje. Naopak příručníky používají jen jako „dekor“ a to je zase škoda. Do konceptu restaurace parádně zapadají. Když už je nepoužívají u servírování jídel, tak u prezentace a dolévání vína je jejich použití nezbytné. Doporučuji však, aby měli příručníky při ruce a ne za pasem.
- Je známo, že za barem se nepije a nejí. Často se mě lidé, které školím, ptají „proč“? Vysvětlení se v této restauraci ukázalo přímo v praxi. Dvě dámy u vedlejšího stolu měly dopito a pokukovaly po servisu, aby si mohly objednat. V daný moment měli číšníci napilno a chodili okolo dam bez povšimnutí. Když se první číšník na moment uvolnil, tak šel za bar a napil se. Obě dámy na něj žíznivě koukaly a čekaly až dopije, aby si mohly objednat. Proto se konzumuje v zázemí a ne na place.
[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row bg_type=“bg_color“ bg_color_value=“#ea7f3b“][vc_column width=“1/3″][us_single_image image=“11886″ lightbox=“1″][/vc_column][vc_column width=“2/3″][vc_column_text]
Závěrem – určitě Carino navštivte
Celkově ale musím konstatovat, že servis v restauraci Carino v Berouně je díky přístupu k práci nadstandardní. Stačí jen vypilovat vcelku malé nedostatky, až na servis vína. Dobré je, že u této restaurace se budou jen vylepšovat stávající služby a není třeba tvořit vše od základu, s čímž se potkávám opravdu často.
www.carino.cz[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]