Home » O systému - GASTRO » Hotel a restaurant Mystery shopping

Hotel a restaurant Mystery shopping

Mystery shopping je kvalitativní průzkum obsluhy v obchodě, hotelu či restauraci, jež měří kvalitu a úroveň poskytovaných služeb, které prodávající poskytuje kupujícímu. Mystery shopper, což je osoba, která tento průzkum provádí v utajení, má za úkol zjistit, jak se obsluha, tedy prodávající chová, jaké má znalosti o produktech. Mystery shopper velmi pečlivě sleduje celý proces nakupování a zaznamenává přístup a chování prodávajícího.

Pro koho je mystery shopping vhodný?

Mystery shopping je vhodný zejména v případě, že nejste zcela přesvědčeni o kvalitách svého obsluhujícího personálu. Cítíte, že vaši zaměstnanci neodvádí svou práci kvalitně? Nebo snad máte podezření, že se k zákazníkům nechovají dostatečně přívětivě? Nekomunikují se zákazníky, nemají zájem o prodej a podbízení dalšího zboží či služeb? Chcete je otestovat a následně i proškolit? Tak potom je Mystery shopping vhodný právě pro vás.

Co získáte službou Mystery shopping?

  • Získáte mnoho zajímavých a pro váš byznys klíčových informací především o vašich zaměstnancích. 

Při Mystery shopping průzkumu zjistíte:

  • informace o tom, jak váš personál přistupuje k vašim klientům
  • informace o tom, jaké má váš personál znalosti o produktech a službách, které nabízíte
  • informace o prodejních schopnostech vašeho personálu
  • informace o dodržování správných gastronomických pravidel
  • informace o dodržování receptur jednotlivých pokrmů

Jak Mystery shopping probíhá

Mystery shopping vyžaduje velmi pečlivou přípravu a vzájemnou spolupráci mezi zadavatelem a realizátorem. Jen tak dosáhneme kýženého efektu a kvality pro vaši maximální spokojenost.

1. Příprava projektu

Vyslechneme vaše problémy a požadavky. Doporučíme vám prověřené taktiky a finty, jak vytěžit z průzkumu co nejvíce informací. Dle vzájemné dohody určíme rozsah průzkumu a připravíme plán, který vás nejdříve necháme schválit. Následně dohodneme termín realizace a pustíme se do toho.

2. Realizace průzkumu

Je mnoho věcí, které se dají v oblasti gastronomie zkoumat. Pro vaši představu jsme pro vás vybrali několik nejvíce žádaných typů průzkumů.

Hotel Mystery shopping

Hotelový Mystery shopping začíná vytvořením telefonické objednávky pokoje v hotelu. Recepčního pěkně potrápíme a podusíme už při prvním telefonickém kontaktu. Vždy jsme však slušní a velmi disciplinovaní. Budeme například sledovat, jak unese chování velmi náročného zákazníka. Při příjezdu změníme pokoj, protože se nám nebude líbit. V novém pokoji si zažádáme o výměnu ložního prádla, protože s ním nejsme spokojeni. Pak půjdeme na recepci, kde budeme komunikovat s personálem a sledovat jejich reakce. Poznáte tak, jak se vaši zaměstnanci ve skutečnosti chovají a zda svou práci vykonávají opravdu svědomitě.

Restaurant Mystery shopping

Mystery shopping v restauraci obnáší mnoho zkušeností. Nejvíce testujeme obsluhující, ale i kuchaře. Zjišťujeme, jak se chovají, ptáme se na přípravu pokrmů, sledujeme styl obsluhy a zda dodržují gastronomická pravidla. Někdy dokážeme obsluhu vyvést pěkně z míry a vyhodnotíme, jak se k tomu daná osoba postaví. Zda znervózní a vykáže známky selhání či se k věci postaví rovně a pokusí se z toho vylízat. U pokrmů dokážeme díky našim specialistům zjistit, zda obsahují správné ingredience nebo zda byl dodržen technologický postup.

3. Analýza průzkumu

Po provedení Mystery shoppingu zpracujeme všechny činnosti, úkony, jednání, chování, gesta a mimiky či komunikační schopnosti zkoumaných zaměstnanců a vytvoříme detailní analýzu, která bude dále sloužit pro vyhodnocení a návrh změn.

4. Návrh změny a opatření

V poslední části průzkumu je analýza předána dalším našim pracovníkům, kteří na její základě navrhnou potřebná opatření a návrhy na změny. Vše je dodáno ve formě projektové dokumentace či manuálu, kde je vysvětlen další postup a doporučení.

Kdo bude Mystery shopping provádět

Hotel, restaurant a gastro Mystery shopping má v naší firmě na starost manažer René Muška, jež je předním českým specialistou v oblasti moderní gastronomie.

Reference René Mušky

  • Absolvoval kurz sommeliera a odborných znalostí Vinařské akademie Viléma Krause ve Valticích v procesu dekantace a sabrage.
  • Absolvoval kurz Billecard & Salmon Champagne perlivých a šampaňských vín.
  • Jako barman odpovídal za kompletní péči o bary u společnosti Lautia´s a v restaurantu Magická Zahrada v Praze.
  • Manažerské a organizační zkušenosti získal v NordSee Restaurantu, francouzské restauraci Ces´t La Vie na Kampě.
  • V restauraci Nota Bene koncipoval a realizoval nastavení systému obsluhy, jež vyhrála v roce 2012 prestižní soutěž Czech Bar Awards.
  • Obsluhoval světoznámou zpěvačku Madonnu při jejím koncertním vystoupení v Praze.
  • Ve francouzské restauraci Ces´t La Vie v Praze na Kampě mu byla svěřena péče o herce Wesley Snipese.

Ceník gastronomických služeb

Záleží jen na vás, do jaké hloubky a jak detailně chcete analyzovat stav vašeho gastronomického provozu. Od toho se bude odvíjet také cena za tyto služby. Vždy vám doporučíme ideální řešení podle našich zkušeností, tak abyste byly maximálně spokojeni. V případě kontinuální a dlouhodobé spolupráce dokážeme o ceně jednat.

Kontaktní formulář

Potřebujete poradit? Objednat pokladnu?

Budeme Vás co nejdříve kontaktovat zpět.






    * Všechny položky označené hvězdičkou je nutné vyplňit pro správné odeslání kontaktního formuláře.